Certyfikaty
Przedszkole Młodych Patriotów
Nasze Przedszkole otrzymało certyfkat w Ogólnopolskim Konkursie - Przedszkole Młodych Patriotów.
W ramach konkursu na terenie Przedszkola podejmowane były liczne inicjatywy związane z rozbudzaniem wśród dzieci miłości i przywiązania do rodzinnego kraju.
Varsavianistyczna Szkoła
Przedszkole od lat realizuje program „Varsavianistyczna szkoła” we współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy zdobywając kolejne certyfikaty.
Partnerskie przedszkole
Przedszkole 181 „Wesołe Nutki” laureatem
w Ogólnopolskim Programie „Partnerskie Przedszkole”
Z dumą i wielką radością informujemy, że Nasze Przedszkole otrzymało Nagrodę Jakości im. Ireny Dzierzgowskiej – Sekretarza Stanu w MEN w latach 1997-2000. Tylko 23 placówki w Polsce odebrały tą nagrodę. Otrzymaliśmy również dożywotni Certyfikat Partnerskiego Przedszkola.
Dziękujemy bardzo wszystkim Rodzicom, Dzieciom oraz Partnerom za pomoc w uzyskaniu Nagrody i Certyfikatu. To tylko dzięki Wam było to możliwe.
Wręczenie nagród odbyło się podczas Ogólnopolskiego VI Kongresu Edukacji Przedszkolnej „Edukacja – Jest w niej ukryty skarb” w Pałacu Staszica w Warszawie. Na uroczystości obecni byli goście honorowi: Patron programu - Barbara Labuda, Sekretarz Stanu Ministerstwa Edukacji Narodowej - Przemysław Krzyżanowski, Senator RP - Piotr Ziętarski, Przewodniczący Kapituły programu Partnerskie Przedszkole - Andrzej Pery oraz wielu innych zacnych gości. Kongres prowadziła autorka programu - Mirella Nawrot
W tej ważnej dla nas chwili towarzyszyli nam goście honorowi:
Bożena Walo – Główny specjalista Wydziału Oświaty i Wychowania Urzędu Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy
Anna Potasińska – Przewodnicząca Rady Rodziców Przedszkola nr 181 „Wesołe Nutki”
Optymistyczne przedszkole
Realizując ogólnopolski program „Optymistyczne Przedszkole” podejmowaliśmy wiele różnorodnych działań mających na celu:
- wyrabianie w dzieciach postaw optymizmu i poczucia pewności siebie,
- poszukiwanie coraz doskonalszych form współpracy z rodzicami dających możliwość i świadomość współdecydowania o kierunkach pracy przedszkola dla wszechstronnego rozwoju dzieci.
Nasze przedszkole otrzymało wyróżnienie za udział w projekcie ogólnopolskim „Reportaż Optymisty” zrealizowanym w ramach programu „Optymistyczne Przedszkole”. Przedszkole 181 reprezentowała grupa Żabki, która wzięła udział dziesięciominutowej prezentacji filmowej, opowiadając – co to znaczy być optymistą?
Varsavianistyczna szkoła
Przedszkole od lat realizuje program „Varsavianistyczna szkoła” we współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Warszawy zdobywając kolejne certyfikaty.
Certyfikat „Varsavianistyczna Szkoła” przyznawany jest przez Towarzystwo Przyjaciół Warszawy przedszkolom, szkołom i innym placówkom oświatowym za:
- upowszechnianie wśród uczniów wiedzy o Warszawie,
- promowanie aktywności twórczej uczniów w poznawaniu Warszawy,
- podnoszenie efektywności i atrakcyjności pracy dydaktycznej związanej z poznawaniem własnego miasta,
- integrowanie społeczności szkolnej wokół działań na rzecz Warszawy,
- współpracę ze środowiskiem lokalnym i instytucjami działającymi na rzecz edukacji varsavianistycznej.
Bezpieczne przedszkole
Program „Bezpieczne przedszkole” skierowany jest zarówno do dzieci jak i do rodziców, pracowników przedszkola oraz różnych instytucji odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo. Powstał na bazie doświadczeń w pracy dydaktyczno- wychowawczej, w oparciu o literaturę oraz współpracę z rodzicami i środowiskiem. Realizacja zadań wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego wymaga od nauczyciela podejmowania działań wspomagających rozwój dziecka zarówno w sferze fizycznej, emocjonalnej jak też umysłowej i społecznej.
W każdym przedszkolu bezpieczeństwo dzieci było, jest i będzie najistotniejszą sprawą. Zdrowie, życie i bezpieczeństwo dzieci stanowi wartość o którą troszczą się wspólnie rodzice, nauczyciele a także różnego typu organizacje.
Aby właściwie przygotować dziecko do roli pieszego czy pasażera należy w nim wyzwalać umiejętność współżycia z ludźmi (życzliwość, zrozumienie i poszanowanie potrzeb innych), zdolność kierowania i podporządkowania w zależności od sytuacji, słuchania poleceń, wdrażania do utrzymywania porządku, troszczenia się o słabszych, rozwijania refleksu oraz koncentracji.
Bardzo ważne jest uwrażliwienie dzieci na niebezpieczeństwo, które może się pojawić w czasie zabawy, na kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, promowanie pomysłów na bezpieczne spędzanie wolnego czasu, pomoc dzieciom w rozumieniu reguł i norm niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania w kontaktach z innymi ludźmi.