Żabki

W tym tygodniu Żabki utrwalały wiadomości o Polsce. Poznawały jej mapę, wyszukiwały największe miasta oraz rzeki. Poznawały tereny górzyste, jeziora i nasze morze. Pokazywały na mapie Warszawę - stolicę Polski. Dzieci utrwalały symbole narodowe ( godło, flaga, hymn). Uczyliśmy się czterech zwrotek Mazurka Dąbrowskiego i wiersza pt.: ,,Flaga”. Wykonywaliśmy pracę plastyczną ,,Godło” oraz kotyliony, w które przystroiliśmy się podczas obchodów Święta Niepodległości. W piątek w ramach akcji ,,Szkoła do Hymnu” o 11.11 wszystkie grupy przedszkolne odśpiewały hymn narodowy. To była bardzo uroczysta i podniosła chwila.

W czwartek byliśmy w Kinie Za Rogiem na filmie ,,Pszczółka Maja”, który zabrał Żabki w pełną wrażeń podróż podczas poznawania ciekawych przygód Mai i Gucia.

W piątek odbyło się spotkanie z Panią ze Straży Miejskiej. Dzieci poznawały umundurowanie i symbole Straży oraz niezbędne do ich pracy akcesoria (tarcza, tonfa, kajdanki, radiostacja). Dowiedziały się, jakie zadania podejmują Strażnicy Miejscy, aby ratować zdrowie i życie obywateli oraz zwierząt.

W tym tygodniu w naszej grupie świętowaliśmy urodziny dwóch koleżanek. Składaliśmy jubilatkom życzenia, śpiewaliśmy dla Nich piosenki oraz gościliśmy się przy wspólnym poczęstunku. Żabki wykonywały laurki dla jubilatek. To były chwile pełne miłych wrażeń.

Dodatkową atrakcją była wizyta mamy Amelki, która przeczytała książkę pt.: ,,Krecik mój przyjaciel'' co sprawiło dzieciom wiele radości.

Zadania do realizacji:

• wykonywanie ćwiczeń według instrukcji słownej i pokazu

• wykazywanie spontanicznej aktywności ruchowej

• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych

• usprawnianie ruchomych narządów mowy, pionizowanie języka, wzmacnianie mięśnie policzków

• kontrolowanie swojego zachowania w trudnych sytuacjach

• dostrzeganie różnorodności obiektów i krajobrazów Polski

• nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

• wczuwanie się w stan emocjonalny innych osób

• dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych

• rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania

• szanowanie praw rówieśników, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie

• pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu

• zwracanie się o pomoc do nauczyciela w sytuacjach trudnych

• umiejętna współpraca z grupą

• wyjaśnienie pojęcia „bezpieczeństwo”

• wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie

• znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować

• znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli

• znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa

• doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów

• utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać

• znajomość cyfry „4” i „5” tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie

• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego

• rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)

• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła

• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy

• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych

• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

• rozpoznawanie rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)

• poznanie obrazu graficznego głoski „k”, „K” oraz „u”, „U”

• zrozumienie właściwości wody, jej stanów skupienia podczas doświadczeń

Tematy do realizacji:

  1. Kraina bezpieczeństwa
  2. Polska naszym domem
  3. Deszczowa muzyka
  4. W świecie emocji

Grupa Żabki uczestniczy w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Mali Wielcy Odkrywcy”, organizowanym przez Fundację PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza oraz grupę Orlen. Program składa się z trzech modułów: „Drzewa”, „Woda” oraz „Jednostki miary”. W pierwszym module dzieci poznają różnorodność drzew i ich rolę w przyrodzie, w drugim – odkrywają właściwości wody i jej znaczenie dla życia na Ziemi, a trzeci moduł wprowadzi je w świat mierzenia, ucząc podstawowych pojęć związanych z długością, objętością i wagą.

W ostatnim tygodniu dotarło do nas od organizatorów specjalne Naukowe Pudełko pełne pomocy edukacyjnych, które ułatwią dzieciom angażowanie się w zajęcia i odkrywanie kolejnych tajemnic otaczającego świata. Dzięki temu projektowi nasze Żabki rozwijają umiejętności badawcze, uczą się współpracy oraz budują swoją kreatywność poprzez eksperymenty i zabawy, które rozbudzają ich naturalną ciekawość.

Nasze przedszkole odwiedziło ,,Studio Artystyczne Efekt” ze spektaklem pt: ,,Wierciząbek Psujka i Mleczaków dwójka”. Dzieci poznawały przygody Hipcia Niedbałka, który zaprosił wszystkich do krainy jamy ustnej. Żabki dowiedziały się, w jaki sposób dbać o zęby i jak długo i prawidłowo je myć. Dzieci z ogromną radością oglądały przedstawienie.

Na ostatnich zajęciach Labo Odkrywcy pt. „Pisanie prądem” Żabki miały okazję poznać fascynujący świat przewodnictwa elektrycznego! Dowiedziały się, dlaczego prąd może przepływać przez niektóre materiały, a przez inne nie. Pani prowadząca zajęcia użyła specjalnego pisaka i papieru przewodzącego prąd, aby pokazać dzieciom, jak powstają świecące rysunki. Po podłączeniu do baterii narysowane linie zaczynały się świecić! To wyjątkowe doświadczenie pomogło dzieciom zrozumieć, jak działa obwód elektryczny. Zajęcia wzbudziły dużą ciekawość i wywołały mnóstwo radości.

25 października obchodziliśmy Dzień Kundelka. Rozmawialiśmy na temat czworonożnych przyjaciół, jak o nie dbać i jak się nimi opiekować. Słuchaliśmy opowiadania o ,,Smutasku”, który stał się ,,Wesołkiem”. Żabki dowiedziały się, że pieski mają swoje prawa, które trzeba szanować. Dzieci kolorowały ilustracje pieska podczas słuchania piosenek o czworonożnych ulubieńcach.

W minionym tygodniu Żabki poznawały uroki jesieni w parku i w lesie. Rozróżniały, nazywały i klasyfikowały dary jesieni. Doskonaliły umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew liściastych i iglastych. Dowiadywały się, jakie zwierzęta można spotkać w parku, a jakie w lesie. Poznawały grzyby jadalne i niejadalne czyli trujące. Podczas zabaw dzieci ćwiczyły pojęcia matematyczne, przeliczały i układały rytmy z darów leśnych. Żabki  chętnie bawiły się przy piosence ,,Co przyniesie jesień”. Wykonywały prace plastyczne.

W tym tygodniu byliśmy na zajęciach sportowych na terenie AWF oraz braliśmy udział w zajęciach Zumba Kids.

W naszej grupie kolega obchodził swoje 5 urodziny. Składaliśmy jubilatowi życzenia i śpiewaliśmy dla Niego piosenkę. Świętowaliśmy podczas wspólnego poczęstunku. To był dzień pełen miłych wrażeń.

W minionym tygodniu w grupie Żabek wiele się działo! W poniedziałek obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Dzieci złożyły Paniom życzenia, a następnie namalowały piękne laurki – kwiaty w wazonie – za pomocą farb.

Kontynuowaliśmy także naszą tematykę o warzywach i owocach. Dzieci segregowały je, nazywały, rozpoznawały po dotyku i zapachu. Dzieliliśmy nazwy na sylaby, śpiewaliśmy wesołe piosenki, takie jak „Pac Gruszka”, a także tańczyliśmy do utworu „Polka prawdziwa”. Cieszyliśmy się również piękną, jesienną pogodą, spędzając sporo czasu na przedszkolnym placu zabaw. Opadające liście posłużyły nam do różnych zabaw oraz do tworzenia jesiennych bukietów.

Dodatkową atrakcją była wizyta taty Jagody, który przeczytał nam książkę pt. „Kociaki łobuziaki i mydło brudzidło”, co sprawiło dzieciom wiele radości.

W minionym tygodniu w naszej grupie rozmawialiśmy o warzywach i owocach. Dzieci miały okazję dowiedzieć się, jakie owoce i warzywa są zdrowe i dlaczego warto je jeść. W ramach zajęć plastycznych malowaliśmy owoce farbami, starając się odwzorować je według wzoru. Poznaliśmy również zapis graficzny głoski “a” i utrwalaliśmy ją w zabawie, układając literkę z kasztanów.

W poniedziałek, 7 października, dzieci uczestniczyły w koncercie muzycznym „Jurata Królowa Bałtyku”, który wprowadził nas w świat morskich legend i dźwięków. 10 października obchodziliśmy Dzień Drzewa. Dzieci rozmawiały o różnych rodzajach drzew, a następnie dopasowywały liście i owoce do odpowiednich gatunków. Wspólnie wykonaliśmy duże drzewo, wycinając listki, kolorując je i przyklejając na dużym formacie. Oglądaliśmy także film edukacyjny „Dlaczego liście zmieniają kolor”. Dzięki eksperymentowi dowiedzieliśmy się, że drzewa oddychają – włożyliśmy liście do wody, a po pewnym czasie pojawiły się bąbelki. Nie zabrakło także zabawy – bawiliśmy się w “berek-drzewo”, co sprawiło dzieciom wiele radości.

Tego dnia odwiedził nas również tata Antosi, który już po raz drugi pojawił się w naszej grupie, aby dokończyć czytanie książki pt. „O kuchciku, o nadziei i o drzwiach zamkniętych” autorstwa Lucyny Krzemienieckiej.

W ciągu tygodnia uczyliśmy się także nowej piosenki pt. „Co przyniesie jesień”. To był tydzień pełen ciekawych odkryć i twórczych działań!

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas jesieni.
  2. Poznawanie nazw niektórych drzew owocowych.
  3. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku.
  4. Poznawanie i nazywanie wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów.
  5. Rozróżnianie jadalnych części roślin.
  6. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  7. Wdrażanie do poszanowania roślin i zwierząt.
  8. Odróżnianie środowiska parku i lasu
  9. Rozwijanie umiejętności klasyfikacji, przeliczania.
  10. Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.
  11. Doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw przy muzyce.
  12. Rozwijanie sprawności fizycznej.
  13. Rozwijanie ciekawości badawczej.
  14. Wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności.
  15. Rozwijanie słuchu fonematycznego i analizy sylabowej.
  16. Doskonalenie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
  17. Rozwijanie sprawności manualnej.
  18. Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych oraz zmian w świecie roślin i zwierząt z aktualną porą roku.

Tematy kompleksowe:

1. Jesień w sadzie.

2. Jesień w ogrodzie.

3. Jesienny krajobraz.

4. Deszczowa pogoda.

We wtorek minionego tygodnia wybraliśmy się do teatru na spektakl „Kot w butach”. Na miejsce dojechaliśmy metrem – to była dla dzieci niezwykła przygoda! Spektakl bardzo nam się podobał, a powrót do przedszkola upłynął pod znakiem radosnych wspomnień.


W środę uczestniczyliśmy w zajęciach badawczych Labo Odkrywcy na temat ,,Dlaczego mydło usuwa brud?'' Pani zaprezentowała jak mydło działa na bakterie i uświadomiła nam, jak bardzo ważne jest dokładne mycie rąk dla naszego zdrowia.


W czwartek braliśmy udział w zajęciach ,,Zumba Kids”. Dzieci chętnie wykonywały prezentowane przez Panią instruktor ekspresje ruchowo – taneczne do muzyki. Zajęcia przy muzyce dały nam wiele pozytywnej energii!


W piątek byliśmy na zajęciach sportowych na terenie Akademii Wychowania Fizycznego. Wykonywaliśmy różne ćwiczenia prezentowane przez Pana instruktora. Braliśmy udział w różnych konkurencjach drużynowych oraz zabawach. Zajęcia sportowe sprawiły nam wiele radości.

W minionym tygodniu w grupie Żabki przywitaliśmy jesień w pełnej krasie! Niektóre dzieci przyniosły dary jesieni, które z entuzjazmem oglądaliśmy pod lupami, bawiliśmy się w rozpoznawanie dotykiem, zgadywaliśmy co to za dar, a także liczyliśmy i segregowaliśmy przyniesione skarby natury. W naszej sali powstał kącik jesiennych darów. Wybraliśmy się na spacer w poszukiwaniu kolejnych oznak jesieni, co dostarczyło nam wielu nowych wrażeń.

Strony