Zadania wspierające rozwój dziecka na miesiąc październik

Smerfy

Zadnia do realizacji:

  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela;
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi;
  • liczenie palców, przedmiotów itp.;
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
  • pokazywanie na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy,
  • dzielenie się informacjami na temat członków rodziny,
  • kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują,
  • utrwalenie nazw zwierząt domowych,
  • segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów.

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
  2. Zwierzęta jesienią.
  3. Moja rodzina i mój dom.
  4. Domowi ulubieńcy.