Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w listopadzie
Zadania do realizacji:
• wykonywanie ćwiczeń według instrukcji słownej i pokazu
• wykazywanie spontanicznej aktywności ruchowej
• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
• usprawnianie ruchomych narządów mowy, pionizowanie języka, wzmacnianie mięśnie policzków
• kontrolowanie swojego zachowania w trudnych sytuacjach
• dostrzeganie różnorodności obiektów i krajobrazów Polski
• nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
• wczuwanie się w stan emocjonalny innych osób
• dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych
• rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania
• szanowanie praw rówieśników, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie
• pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu
• zwracanie się o pomoc do nauczyciela w sytuacjach trudnych
• umiejętna współpraca z grupą
• wyjaśnienie pojęcia „bezpieczeństwo”
• wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie
• znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować
• znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli
• znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa
• doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym
• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
• utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać
• znajomość cyfry „4” i „5” tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie
• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego
• rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)
• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła
• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy
• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych
• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
• rozpoznawanie rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)
• poznanie obrazu graficznego głoski „k”, „K” oraz „u”, „U”
• zrozumienie właściwości wody, jej stanów skupienia podczas doświadczeń
Tematy do realizacji:
- Kraina bezpieczeństwa
- Polska naszym domem
- Deszczowa muzyka
- W świecie emocji