Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w listopadzie

Żabki

Zadania do realizacji:

• wykonywanie ćwiczeń według instrukcji słownej i pokazu

• wykazywanie spontanicznej aktywności ruchowej

• przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych

• usprawnianie ruchomych narządów mowy, pionizowanie języka, wzmacnianie mięśnie policzków

• kontrolowanie swojego zachowania w trudnych sytuacjach

• dostrzeganie różnorodności obiektów i krajobrazów Polski

• nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

• wczuwanie się w stan emocjonalny innych osób

• dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych

• rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania

• szanowanie praw rówieśników, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie

• pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu

• zwracanie się o pomoc do nauczyciela w sytuacjach trudnych

• umiejętna współpraca z grupą

• wyjaśnienie pojęcia „bezpieczeństwo”

• wskazywanie sytuacji, w których dziecko czuje się bezpiecznie

• znajomość numerów alarmowych i rozpoznawanie sytuacji, w których dziecko powinno je zastosować

• znajomość zawodów związanych z bezpieczeństwem i dostrzeganie ich roli

• znajomość wybranych zasad ruchu drogowego, stosowanie przyjętych zasad bezpieczeństwa

• doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów

• utrwalanie znajomości swojego adresu, świadomość, w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać

• znajomość cyfry „4” i „5” tworzenie zbiorów równolicznych, przeliczanie

• kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego

• rozpoznawanie flagi, godła i barw narodowych (godło jako stały element wystroju sali, flagi wywieszane z okazji świąt narodowych w przedszkolu, symbole narodowe na strojach sportowców, samochodach, wyrobach o charakterze pamiątek narodowych)

• wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających barwy narodowe i wygląd flagi, godła

• słuchanie i podejmowanie prób zespołowego śpiewania hymnu państwowego z zachowaniem właściwej postawy ciała, świadomość sytuacji, w których jest grany hymn państwowy

• rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych

• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

• rozpoznawanie rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)

• poznanie obrazu graficznego głoski „k”, „K” oraz „u”, „U”

• zrozumienie właściwości wody, jej stanów skupienia podczas doświadczeń

Tematy do realizacji:

  1. Kraina bezpieczeństwa
  2. Polska naszym domem
  3. Deszczowa muzyka
  4. W świecie emocji