Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w marcu:

Słonka

- Poszerzanie słownictwa związanego z pogodą, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

- Rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego.

- Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną.

- Zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia.

- Nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, poznanie właściwości powietrza, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie. Utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania.

- Wprowadzenie liter g, G c, C, z, Z, w, W,  doskonalenie umiejętności sylabizowania i głoskowania, przygotowanie do nauki pisania i czytania.

- Rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej. Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu.

- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości, budzenie zainteresowania otaczającym światem.

- Kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą.

- Rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką.

- Zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, rozwijanie pamięci, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu.

- Utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni.

- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań.

- Kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach zespołowych, budowanie odporności emocjonalnej.

Tematy do realizacji:

1. Marcowa pogoda.

2. W wiosennym ogrodzie.

3. Cztery żywioły.

4. W teatrze i kinie.