Słonka

- Poszerzanie słownictwa związanego z pogodą, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych charakterystycznych dla wczesnej wiosny, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia.

- Rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego.

- Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną.

- Zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia.

- Nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, poznanie właściwości powietrza, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie. Utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania.

- Wprowadzenie liter g, G c, C, z, Z, w, W,  doskonalenie umiejętności sylabizowania i głoskowania, przygotowanie do nauki pisania i czytania.

- Rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej. Rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu.

- Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości, budzenie zainteresowania otaczającym światem.

- Kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą.

- Rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką.

- Zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, rozwijanie pamięci, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu.

- Utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni.

- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań.

- Kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach zespołowych, budowanie odporności emocjonalnej.

Tematy do realizacji:

1. Marcowa pogoda.

2. W wiosennym ogrodzie.

3. Cztery żywioły.

4. W teatrze i kinie.

Ostatni tydzień w grupie Słonka  poświęcony był zagadnieniom związanym z  prehistorią. Dinozaury i ich życie to najciekawsze dla dzieci zagadnienie z tego okresu. Słonka  poznały pracę archeologa i paleontologa oraz jak żył człowiek zwany jaskiniowcem. Dzieci dużo pamiętały z ubiegłorocznej wycieczki do Muzeum Ewolucji gdzie oglądaliśmy szkielety dinozaurów oraz skamieniałości. 26 lutego w środę świętowaliśmy Dzień Dinozaura .W tym dniu wszystkie zabawy związane były z dinozaurami: masażyk w parach Idzie gad, piosenka Dino dinozaur, wykonały opaski na głowy Dzień Dinozaura oraz  pracę plastyczną Świat dinozaurów. Dzieci bawiły  się w paleontologów, odkopując kości dinozaurów, a następnie układały je na sylwetach dinozaurów i odgadywały  ich nazwy. W sali urządziliśmy wystawę figurek  dinozaurów, które dzieci podzieliły na roślinożerne i mięsożerne. Codziennie czytaliśmy ciekawostki na temat życia dinozaurów oraz teorii na temat ich wyginięcia z książek przyniesionych przez dzieci z domu. W tym tygodniu dzieci wykonały pracę plastyczną Jaskiniowiec przedstawiającą naszego pra- praprzodka. Prace można podziwiać na tablicy grupowej.

25 lutego w naszym przedszkolu odbył się wielki Bal Karnawałowy. Słonka przebrane w swoje wymarzone stroje karnawałowe ruszyły do wspaniałej zabawy. Było mnóstwo tańca, radości i śmiechu. Bawiliśmy się doskonale przy tanecznej muzyce pod wodzą świetnego wodzireja.

20 lutego w Szkole Podstawowej nr 187 odbyły się Bielańskie Igrzyska Przedszkolaków. „Słonka” godnie reprezentowały nasze przedszkole. Jak prawdziwi sportowcy dzieci najpierw wzięły udział w rozgrzewce, a następnie w pięciu sportowych konkurencjach: przeskakiwały koła, pokonywały slalom, skakały przez płotki, rzucały piłkami do kosza oraz strzelały gole do bramki. Trochę się zmęczyliśmy, dobrze się bawiliśmy, a na koniec każdy z zawodników otrzymał złoty medal.

17 lutego Słonka odchodziły ,,Dzień Kota", który  rozpoczęły ,,kocią gimnastyką", wyginały ciała i poruszały się jak koty oraz śpiewały piosenkę ,,Idzie kot". Rozwiązywały rebusy z wyrazem kot i zadania z ,,kociej matematyki". Dzieci rozmawiały na temat zwyczajów kotów i okazało się, że koty to są ulubione zwierzęta większości dzieci. Czytaliśmy ciekawostki na temat życia kotów tych domowych jak i dzikich. Na zakończenie ,,Dnia Kota" dzieci wykonały pracę plastyczną - kota z gazety.

5 lutego w środę Słonka uczestniczyły w warsztatach kulinarnych  Wiem co jem - ,, Aromatyczne, zimowe smaki”. Dzieci dowiedziały się do czego człowiekowi potrzebna jest woda i jakie są zdrowe i orzeźwiające napoje.  Zastanawiały się czy słodkie napoje mogą ugasić pragnienie. Wymyślały co mogą dodać do wody aby powstał smaczny i orzeźwiający napój, rysowały swoje pomysły. Słonka nauczyły się wierszyka zachęcającego do jedzenia warzyw i owoców, gdyż są bardzo zdrowe. Dzieci dowiedziały się, które produkty mają dużą zawartość cukru oraz do czego prowadzi nadmiar cukru i jedzenie  dużej ilości słodyczy. Alternatywą dla słodkich przekąsek mogą być suszone owoce, rodzynki, żurawina. Na zakończenie zajęć dzieci przygotowały  aromatyczną malinową herbatkę z dodatkami, które wybrały samodzielnie: imbirem, cytryną, pomarańczą, goździkami, miodem jak również  smakowały rodzynki, żurawinę  oraz suszone jabłka i morele.

Zajęcia były bardzo ciekawe i dzieci dużo się dowiedziały na temat zdrowego odżywiania się i świadomego wybierania produktów, które zjadamy.

  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych. Rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierząt egzotycznych na świecie,
  • Wprowadzenie litery p, P, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, doskonalenie umiejętności czytania.
  • Wprowadzenie liczby 0 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne.
  • Wprowadzenie litery s, S, rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich.
  • Wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, nabywanie szacunku dla różnych zawodów.
  • Wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych.
  • Rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania, kształtowanie umiejętności współpracy podczas tworzenia konstrukcji.
  • Rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań i poszerzanie wiadomości z zakresu prehistorii.
  • Rozwijanie wiedzy na temat życia jaskiniowców.
  • Wprowadzenie litery j, J, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego.
  •  Doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
  • Doskonalenie umiejętności kodowania, przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie umiejętności obserwacji i dedukcji.
  • Zapoznanie z pojęciem: „epoka lodowcowa”, rozwijanie umiejętności badawczych, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co dawne.
  • Wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum, zachęcanie do eksperymentowania, rozwijanie sprawności manualnych.
  • Rozwijanie umiejętności respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy.

Tematy do realizacji:

  1. Zwierzęta egzotyczne.
  2. Każdy potrzebuje miłości.
  3. Razem możemy więcej.
  4. W dawnych czasach.

W poniedziałek Słonka wzięły udział w koncercie muzycznym pt. ,,W  fabryce  śniegu” w czasie którego  poznały budowę i brzmienie saksofonu.

W środę 29 stycznia dzieci świętowały  urodziny Kuby oraz brały udział w zajęciach badawczych Labo Odkrywcy ,, Tajemniczy atrament” .W czasie zajęć poznały właściwości atramentu oraz tajemniczy atrament zwany sympatycznym

Również w środę 29 stycznia Słonka gościły babcie i dziadków. Uroczystość rozpoczęła się występem  ,,Kabaret dla Babci i Dziadka”. Dzieci w wesoły i dowcipny sposób pokazały jak wspaniali i niezwykli są dziadkowie, jak są pełni optymizmu i humoru. Na zakończenie przedstawienia zatańczyły taniec ,,Rock n roll dla babci i dziadka”. Druga część uroczystości odbyła się w sali Słonek, gdzie dzieci  odśpiewały  Sto lat dla babć i dziadków i wręczyły przygotowane prezenty: babcie otrzymały magnesy na lodówkę w kształcie serca, a dziadkowie laurki,  później dziadkowie zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.

Cały tydzień przygotowujemy się do  Dnia Babci i Dziadka. Uczymy się piosenek, ról do przedstawienia  oraz przygotowujemy prezenty. Mówimy również o tym jak ważni są dziadkowie w  życiu dziecka. Oprócz pracy mamy również wyjścia oraz ciekawe zajęcia .

Zajęcia kreatywne ,, Czytamy i twórczo działamy”

23 stycznia w czwartek Słonka uczestniczyły w zajęciach kreatywnych ,,Czytamy i twórczo działamy”. Dzieci poznały książki: ,, Albert i potwór” oraz ,, Nie bój się. Wielka księga strachu ( nie tylko dla cykorów)”. Książki te pozwalają dzieciom oswoić się ze strachem, nie negując go, a utwierdzając, że to co czuje nie jest złe, a zupełnie naturalne. W czasie zajęć  Słonka rozmawiały na temat strachu i tego czego się boją, bawiły się w zabawę ,,Jeżeli ktoś tak jak ja boi się …. niech wejdzie do koła”. Dzieci przekonały się, że wiele osób ma takie same odczucia i boi się  tych samych rzeczy. Na koniec zajęcia każde dziecko otrzymało         ,, chmurkę myśli” do narysowania  tego co wzbudza w nim lęk. Chętne dzieci mogły opowiedzieć o tym co narysowały. Zajęcia były bardzo ciekawe i pozwoliły dzieciom  zrozumieć emocje związane ze strachem.

Wycieczka do Szkoły Podstawowej nr 187 im. A. Mickiewicza

24 stycznia w piątek Słonka zostały zaproszone do Szkoły Podstawowej Nr 187 im. A. Mickiewicza.  W szkole powitała nas pani Iza, którą dzieci dobrze znają gdyż przychodzi do naszego przedszkola i prowadzi zajęcia matematyczne w ramach ,, Akademii   Matematyki”. Pani  Iza  oprowadziła nas po szkole. Słonka zwiedziły sale lekcyjne, szatnie, stołówkę, świetlicę. Dzieci  spotkały kolegów, którzy od września są uczniami pierwszej klasy, a wcześniej chodzili  do naszego przedszkola. W szkole Słonka uczestniczyły w przygotowanych zajęciach i zabawach. Wykonały pingwinka z rolki po papierze toaletowym. Dzieciom podobało się w szkole, zobaczyły, że w salach jest również  dywan i miejsce na zabawę, ale są inne stoliki i więcej czasu będą musiały poświęcić nauce. Do Szkoły Podstawowej Nr 187  zostaliśmy zaproszeni  w lutym na Olimpiadę Przedszkolaków.

14 stycznia odwiedziliśmy pracownie plastyczną „Format”, w której pod czujnym okiem Pani malarki Magdaleny Kobierackiej wzięliśmy udział w warsztatach ebru czyli malowania na wodzie. Na odpowiednio przygotowane podkłady wodne nanosiliśmy pędzelkami specjalne farby na tafle wody i rozprowadzaliśmy je patyczkami. Proces twórczy okazał się bardzo ekscytujący i angażujący małych artystów, wszyscy byliśmy zachwyceni efektami pracy, w skutek której powstały prawdziwe dzieła sztuki. Już niebawem zaprezentujemy je w naszej przedszkolnej galerii.

Strony