Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w listopadzie:
Żabki
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
- Doświadczenia- obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia i pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych.
- Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
- Poznanie strojów ludowych;
- Stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
- Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
- Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju;
- Poznanie pracy lekarza, pielęgniarki
- Poznanie określenia: zdrowe odżywianie, zdrowy tryb życia, ruch to zdrowie.
- Higiena i czystość jako wyznaczniki zdrowia.
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- Wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków).
- Poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich: I,i, T,t, D,d, K,k,
- Poznanie zapisu graficznego liczb:5,6.
- Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
- wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
- zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami ( przypomnienie zasad dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
- nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych: zakładanie i zdejmowanie butów, ubieranie się i rozbieranie,
Tematy do realizacji :
1. A deszcz pada i pada…
2. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
3. Zdrowie naszym skarbem.
4. Co ułatwia pracę w domu?