Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w listopadzie:

Żabki
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
  • Doświadczenia- obserwowanie różnych zjawisk fizycznych, np. rozpuszczania ciał stałych w cieczy, krystalizacji, topnienia, parowania, tonięcia i pływania ciał, rozszczepiania światła (tęcza), zjawisk akustycznych (echo), magnetycznych.
  • Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • Poznanie strojów ludowych;
  • Stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku;
  • Poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania;
  • Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju;
  • Poznanie pracy lekarza, pielęgniarki
  • Poznanie określenia: zdrowe odżywianie, zdrowy tryb życia, ruch to zdrowie.
  • Higiena i czystość jako wyznaczniki zdrowia.
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  •  Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
  • Wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków).
  • Poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich: I,i, T,t, D,d, K,k,
  • Poznanie zapisu graficznego liczb:5,6.
  • Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;

Zadania do codziennej realizacji:

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
  • zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami  ( przypomnienie zasad  dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
  • nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych: zakładanie i zdejmowanie butów, ubieranie się i rozbieranie,

Tematy do realizacji :

1. A deszcz pada i pada…

 2. Co powinienem wiedzieć o Polsce?

3. Zdrowie naszym skarbem.

4. Co ułatwia pracę w domu?