Zadania wspierające rozwój dziecka do realizacji w styczniu
Żabki
- Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
- Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
- Zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
- Zapoznanie z zegarem,
- Zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;
- Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy;
- Wzbogacanie wiedzy o ptakach,
- Wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
- Zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego,
- Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach i sposobach spędzania przez nie zimy.
- Uwrażliwienie dzieci na konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimowym.
- Rozmowa na temat rodziny oraz roli babć i dziadków.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby osób starszych.
- Zapoznanie z pracą fryzjera, archeologa, weterynarza i lekarza.
- Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
- Wspólne z nauczycielem czytanie tekstów obrazkowo-wyrazowych (nauczyciel czyta tekst, dzieci podają nazwy obrazków).
- Poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich: S,s, N,n, B,b
- Utrwalenie zapisu graficznego poznanych liczb od 0 do 7. Doskonalenie liczenia w zakresie 7.
- Bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy wspólnymi zabawkami,
- wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie; zgodna zabawa, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca, posługiwanie się umiarkowanym głosem podczas zabaw,
- zabiegi higieniczne po wejściu do sali, po zabawie i przed posiłkami ( przypomnienie zasad dokładnego mycia rąk) – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie,
- nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych: zakładanie i zdejmowanie butów, ubieranie się i rozbieranie,
Tematy do realizacji :
1. Jak mija nam czas.
2. Zwierzęta zimą.
3. Kim są rodzice moich rodziców?
4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?